14 Mayıs 2020 Perşembe

UYGULAMA ÖDEVİ 3 -TÜRKÇE - MÜZİK ÇALIŞMASI (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ETKİNLİK)

ETKİNLİK PLANI
TARİH: 15/05/2020
YAŞ GRUBU : 48-60 Ay




ETKİNLİK ADI: Hayvanlar
ETKİNLİK TÜRÜ: Türkçe, Müzik etkinliği (Büyük Grup Etkinliği)

Güne Başlama Zamanı
Sınıfa gelen çocuklar güldür yüzlü bir şekilde karşılanarak selamlaşılır. Çocukların sınıfiçi ortama hazırlanmaları istenir. Bu sırada okula gelmeyen çocuk varsa tespit edilir. Çocuklarla günlük olaylar hakkından sohbet edilir.

Oyun Zamanı
Çocuklara hangi oyun merkezinde oynamak istedikleri sorularak oyun merkezlerine yönlendirilir. Oyun merkezinde olan çocuklar gözlemlenir.

 Kahvaltı- Temizlik
Kahvaltı saatinin gelmesiyle birlikte çocukların hazırlanmaları istenilir. Tek sıra halinde lavabo ve tuvalet ihtiyacı giderilerek yemekhaneye gidilir. Yemek kuralları hatırlatılarak yemeye başlanır.

Etkinlik Zamanı
'Hayvanlar' isimli bütünleştirilmiş büyük grup türkçe ve Müzik etkinliği.

Günü Değerlendirme zamanı
Eve gidiş zamanı gelmeden önce çocuklarla gün içerisinde yapılan etkinlikler hakkında konuşmak için masa etrafında toplanılır. Bugün neler yaptıkları, yapılan etkinlikleri sevip sevmedikleri, nerelerde zorlandıkları, etkinliği yaparken eğlenip eğlenmedikleri gibi sorular sorulur. Cevaplar dinlenerek sohbet edilir.

Eve gidiş zamanı
Okul bitiş saatinin gelmesiyle okuldan ayrılmak için hazırlıklarını tamamlayan çocuklarla vedalaşılır. Çocuklar güler yüzlü bir şekilde okuldan gönderilir

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.

BİLİŞSEL ALAN
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

ÖĞRENME SÜRECİ

TÜRKÇE
Öğretmen Türkçe Dil Etkinliği için çocukların minderlere oturmasını ister. Ve daha sonra bilmeceler hakkında bilgiler vererek ‘’Hayvanlar’’ ile ilgili bilmeceler sorar. 
Örn:
Küçük bir hayvan evi karavan (Kaplumbağa)
Kuyrugu var at değil, kanadı var kuş değil (Balık)
Arşın ayaklı burma bıyıklı (Tavşan)
Daldan dala yükselir, muzları bitirir. (Maymun)

MÜZİK
Çocuklara müzik merkezine giderek istedikleri ritim aletini almaları söylenir. ‘’ Hayvanlar” şarkısı hareketleriyle birlikte söylenir. Ardından ritim aletleri ile şarkı tekrar edilir. Şarkıyı bireysel olarak söylemek isteyen çocuklara imkân verilir.

KEDİLER HEP MİYAV DER
Kediler hep miyav der

Miyav der miyav der
Kediler hep miyav der
Miyav der

Köpekler hep hav hav der
Hav hav der 
hav hav der
Köpekler hep hav hav der
Hav hav der

Eşekler hep ai der

Ai der 
Eşekler hep ai der
Ai der

Ördekler hep vak vak der
Vak vak der 
vak vak der
Ördekler hep vak vak der
Vak vak der

SÖZCÜKLER KAVRAMLAR
Kaplumbağa, Balık, Tavşan, Maymun,Kedi, Köpek, Eşek, Ördek, Ritim aletleri

AİLE KATILIMI
Ailelerden çocuklarıyla müzik aleti tasarlamaları istenebilir. Örneğin; marakas, zil, ritim çubukları vb.

DEĞERLENDİRME
Şarkıda hangi hayvanlar geçmektedir?
Bu hayvanlardan hangilerini besledin?
Bilinen başka bir şarkı ritim tutularak tekrarlanır.

UYARLAMA:
Sınıfta Özel Gereksinimli bir çocuk var ise etkinliği Öğrenme süreci, “MEB OÖE” programı Özel Gereksinimli Çocukları Desteklemeye Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar”metindeki bilgiler doğrultusunda düzenlenir.


GENEL DEĞERLENDİRME
Çocuk Açısından:
Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Etkinliklerde çocukların ilgisi oldukça yüksekti. Etkinliklerde her çocuğa soru cevap şeklinde kendilerini ifade etmeleri için fırsatlar verildi.
Program Açısından:
Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Planlanan etkinliklerin tamamı uygulandı. Farklı materyallerden faydalanılarak çocukların öğrenmelerinde kalıcılık sağlanmış oldu. Programlanan etkinlik başarı ile sağlandı.
Öğretmen Açısından:

Yapılan etkinlikler çocukların yaşına ve gelişim düzeyine uygun olarak seçildiği için uygulama aşamasında bir sıkıntı ve sorunla karşılaşılmadı. Etkinlerin uygulama aşamasına bir sorunla karşılaşılmadığı için etkinlikler sorunsuz ve başarı ile tamamlandı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder