ETKİNLİK PLANI
TARİH: 08/05/2020
YAŞ GRUBU : 48-60 Ay
ETKİNLİK ADI: Geometrik Şekiller
ETKİNLİK TÜRÜ: Drama-Matematik
(Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Güne Başlama Zamanı
Öğretmen güne öğrencilerini güler yüzle selamlayarak başlar. Öğretmen ve çocuklar sınıfın uygun bir yerinde çember şeklinde otururlar. Çocuklar birbirleriyle selamlaşır. Sınıfa sonradan gelen çocuklar sürece dahil edilir. Öğretmen çocuklarla birlikte o gün okula gelmeyenleri belirler. Öğretmen haftanın hangi günü olduğunu çocuklara söyler. O günkü hava durumu ve çocukların okula gelene kadar neler yaptığı gibi sorular sorarak çocukları sohbet etmeye yönlendir.
Öğretmen güne öğrencilerini güler yüzle selamlayarak başlar. Öğretmen ve çocuklar sınıfın uygun bir yerinde çember şeklinde otururlar. Çocuklar birbirleriyle selamlaşır. Sınıfa sonradan gelen çocuklar sürece dahil edilir. Öğretmen çocuklarla birlikte o gün okula gelmeyenleri belirler. Öğretmen haftanın hangi günü olduğunu çocuklara söyler. O günkü hava durumu ve çocukların okula gelene kadar neler yaptığı gibi sorular sorarak çocukları sohbet etmeye yönlendir.
Oyun Zamanı
Güne başlama zamanı sona erdiğinde öğretmen çocuklara hangi öğrenme merkezlerinde oynamak istediklerini sorar. Çocuklar tercihlerini belirtir. Öğretmen, öğrencileri öğrenme merkezlerine yönlendirir ve öğrencilerini gözlemler.
Kahvaltı, Temizlik
Kahvaltı zamanının gelmesiyle birlikte tüm çocuklar ellerini yıkamak ve varsa tuvaletlerini yapmak üzere lavaboya giderler. Temizlik sonrası sıra olunarak kahvaltı için yemekhaneye gidilir.
Etkinlik Zamanı
Güne başlama zamanı sona erdiğinde öğretmen çocuklara hangi öğrenme merkezlerinde oynamak istediklerini sorar. Çocuklar tercihlerini belirtir. Öğretmen, öğrencileri öğrenme merkezlerine yönlendirir ve öğrencilerini gözlemler.
Kahvaltı, Temizlik
Kahvaltı zamanının gelmesiyle birlikte tüm çocuklar ellerini yıkamak ve varsa tuvaletlerini yapmak üzere lavaboya giderler. Temizlik sonrası sıra olunarak kahvaltı için yemekhaneye gidilir.
Etkinlik Zamanı
Geometrik Şekiller”
isimli Drama Etkinliği Yapılır.
Öğle Yemeği, Temizlik
Çocuklar tuvalet
ihtiyaçlarını gidermek ve yemek öncesi ellerini yıkamak için lavabolara
geçerler. Ardından kahvaltılarını yaparlar
Etkinlik Zamanı
Geometrik Şekiller”
isimli Matematik Etkinliği Yapılır.
Günü Değerlendirme Zamanı
Günün sonunda bütün grup
biraraya toplanır ve günün değerlendirilmesi amaçlı sohbet edilir. Açık uçlu
sorular aracılığıyla hangi öğrenme merkezlerinde ne tür oyunlar oynadıkları,
hangi etkinlikleri yaptıkları, ortam ve materyaller gibi konularda çocuklarla
birlikte değerlendirme yapılır. Ayrıca o güne ait paylaşmak istedikleri mutlu
veya üzücü bir olayın olup olmadığı ve o gün gözlenen olumlu davranışlar hakkında
çocuklarla konuşulur. Bir sonraki günün eğitim sürecinde çocuklara neler yapmak
istedikleri sorularak onların planlama sürecine etkin katılımları sağlanır.
Evde yapılacak çalışma, okula getirilecek materyaller çocuklara hatırlatılır.
Eve Gidiş
Eve gidiş ile ilgili
hazırlıklar tamamlanarak çocuklarla vedalaşılır.
KAZANIM
VE GÖSTERGELERİ
B
G : K : Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen
geometrik şeklin ismini söyler.)
B
G : K : Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır. (Geometrik
şekillerin özelliklerini söyler. )
B
G : K : Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır. (Geometrik
şekillere benzeyen nesneleri gösterir. )
S
D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri
alışılmışın dışında kullanır.)
S
D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler
taşıyan ürünler oluşturur.)
S
D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya
istekli olduğunu gösterir.)
S
D G : K : Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Üstlendiği
sorumluluğu yerine getirir.)
M
G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik
malzemeler kullanarak resim yapar.)
M
G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Çizgileri
istenilen nitelikte çizer.)
MATERYALLER
: Geometrik
şekil kartları,kürdan, hamur veya haşlanmış nohut, A4 kağıdı
SÖZCÜKLER
: Geometrik
şekil, kürdan, hamur
KAVRAMLAR
: Daire
, Üçgen , Kare , Dikdörtgen , Kenar , Köşe
ÖĞRENME
SÜRECİ
Drama
– şekiller canlanıyor
•
Üzerinde üçgen, daire, kare ve dikdörtgen şekillerinin bulunduğu kartlar
gösterilir.
• Geometrik şekiller hakkında çocuklara sorular sorulur.
Üçgenin kaç kenarı vardır?
Dairenin köşesi var mıdır?
Sınıfta kare şekline benzeyen bir nesne gösterir misiniz?
Dikdörtgen ile kare arasındaki fark nedir?
• Çocukların cevapları dinlendikten sonra şekillerin özellikleri tekrar edilir.
• “Şekilleri Biz Oluşturalım” oyunu için çocuklar oyun alanına çağırılır. Geometrik şekilleri, arkadaşları ile birlikte, vücutlarını kullanarak oluşturmaları söylenir.
• Oyuna katılmayan çocukların da şekli oluştururken arkadaşlarına yardım edebilecekleri hatırlatılır.
• Şekli oluşturduklarında diğer çocuklar ile geometrik şekle benzeyip benzemediği hakkında konuşulur. Gerekli görülürse düzenlemeler yapılır.
• Oyun tüm geometrik şekillerin (daire, kare, dikdörtgen) oluşturulması ile devam eder.
Matematik – Geometrik Şekillerin Nesnelere Dönüşümü
• Geometrik şekiller hakkında çocuklara sorular sorulur.
Üçgenin kaç kenarı vardır?
Dairenin köşesi var mıdır?
Sınıfta kare şekline benzeyen bir nesne gösterir misiniz?
Dikdörtgen ile kare arasındaki fark nedir?
• Çocukların cevapları dinlendikten sonra şekillerin özellikleri tekrar edilir.
• “Şekilleri Biz Oluşturalım” oyunu için çocuklar oyun alanına çağırılır. Geometrik şekilleri, arkadaşları ile birlikte, vücutlarını kullanarak oluşturmaları söylenir.
• Oyuna katılmayan çocukların da şekli oluştururken arkadaşlarına yardım edebilecekleri hatırlatılır.
• Şekli oluşturduklarında diğer çocuklar ile geometrik şekle benzeyip benzemediği hakkında konuşulur. Gerekli görülürse düzenlemeler yapılır.
• Oyun tüm geometrik şekillerin (daire, kare, dikdörtgen) oluşturulması ile devam eder.
Matematik – Geometrik Şekillerin Nesnelere Dönüşümü
•
“Geometrik Şekillerin Nesnelere Dönüşümü” isimli çalışma için çocuklar masalara
yönlendirilir.
• Her masaya şekil resimli kağıtlar konulur. Çocuklara kürdanlarla beraber istedikleri renklerde hamurlar verilerek kağıtlardaki şekiller gibi şekiller oluşturulması istenir.
• masanın üzerine geometrik şekilleri oluşturma çalışması yapılır.
• Çocuklara istedikleri bir geometrik şekli farklı bir nesneye dönüştürmesi söylenir.
• Etkinlikler tamamlandıktan sonra çocukların çalışmasını anlatmasına fırsat verilir.
• Her masaya şekil resimli kağıtlar konulur. Çocuklara kürdanlarla beraber istedikleri renklerde hamurlar verilerek kağıtlardaki şekiller gibi şekiller oluşturulması istenir.
• masanın üzerine geometrik şekilleri oluşturma çalışması yapılır.
• Çocuklara istedikleri bir geometrik şekli farklı bir nesneye dönüştürmesi söylenir.
• Etkinlikler tamamlandıktan sonra çocukların çalışmasını anlatmasına fırsat verilir.
DİKKAT
EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
•
Sanat etkinliğinde hamur yerine haşlanmış nohutlar kullanarak çocuklardan
geometrik şekilleri oluşturmaları istenebilir.
• Etkinlik sırasında kürdanların batmaması için çocuklara hatırlatmalar yapılır.
• Etkinlik sırasında kürdanların batmaması için çocuklara hatırlatmalar yapılır.
DEĞERLENDİRME
•
Geometrik şekillerin isimleri neden farklı?
• Şekiller ne işimize yarar?
• şekilleri oluşturduğunda ne hissettin?
• Şekilleri oluştururken nerelerde zorlandınız?
• Hangi şekli çizmek daha kolaydı / zordu?
• Şekiller ne işimize yarar?
• şekilleri oluşturduğunda ne hissettin?
• Şekilleri oluştururken nerelerde zorlandınız?
• Hangi şekli çizmek daha kolaydı / zordu?
AİLE
KATILIMI
•
Evde geometrik şekillere benzeyen nesneleri bulmaları istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta
zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa; öğrenme sürecinde sık sık
destekleyici geri bildirim verilebilir.
GENEL DEĞERLENDİRME
Çocuk Açısından:
Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Etkinliklerde çocukların ilgisi oldukça yüksekti. Etkinliklerde her çocuğa soru cevap şeklinde kendilerini ifade etmeleri için fırsatlar verildi.
Program Açısından:
Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Planlanan etkinliklerin tamamı uygulandı. Farklı materyallerden faydalanılarak çocukların öğrenmelerinde kalıcılık sağlanmış oldu. Programlanan etkinlik başarı ile sağlandı.
Öğretmen Açısından:
Yapılan etkinlikler çocukların yaşına ve gelişim düzeyine uygun olarak seçildiği için uygulama aşamasında bir sıkıntı ve sorunla karşılaşılmadı. Etkinlerin uygulama aşamasına bir sorunla karşılaşılmadığı için etkinlikler sorunsuz ve başarı ile tamamlandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder