ETKİNLİK PLANI
TARİH: 22/05/2020
YAŞ GRUBU : 48-60 Ay
ETKİNLİK ADI: Marakas
ETKİNLİK TÜRÜ: Sanat -
Hareket (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
Güne Başlama Zamanı
Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyunlar oynanır
Kahvaltı, Temizlik
Etkinlik Zamanı
“Marakas’’isimli Sanat Etkinliği yapılır
Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyunlar oynanır
Kahvaltı, Temizlik
Etkinlik Zamanı
“Marakas’’isimli Sanat Etkinliği yapılır
Öğle Yemeği, Temizlik
Dinlenme
Etkinlik Zamanı
“Marakası Salla’’ isimli Hareket etkinliği yapılır.
Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyunlar oynanır.
Dinlenme
Etkinlik Zamanı
“Marakası Salla’’ isimli Hareket etkinliği yapılır.
Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyunlar oynanır.
Eve Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.
KAZANIM VE
GÖSTERGELERİ
D G : K :
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. (Sesin geldiği yönü söyler. )
D G : K :
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. (Sesin kaynağını ne olduğunu söyler)
D G : K :
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. (Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.)
M G : K :
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yüksekliğe zıplar. )
M G : K :
Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Tek ayak üzerinde sıçrar.)
M G : K :
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Bedenini, nesneleri ve vurmalı
çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. )
M G : K :
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli
hareketleri ardı ardına yapar.)
MATERYALLER
: Şişe,
süslemek için artık materyaller, yapıştırıcı, makas, kum, çakıllar, boncuklar,
düğmeler vb. malzemeler
SÖZCÜKLER VE
KAVRAMLAR : Marakas,
Yukarı-Aşağı , Sağ- Sol
ÖĞRENME
SÜRECİ
Öğretmen çocuklara müzik aletlerini tanıtır ve
daha sonra hadi bizde bir müzik aleti yapalım diyerek marakas için gerekli
malzemelerin bulunduğu masalara geçilir. Çocuklardan kum, çakıl, boncuk, düğme
vb. malzemelerden bir tanesini seçerek şişenin içine bir miktar koymaları ve
kapağını kapatmaları istenir.
• Çocuklar, marakaslarını istedikleri artık materyallerle süslerler ve marakaslarını oluştururlar.
• Çocukların marakaslarıyla ses çıkarma denemeleri yapmalarına fırsat verilir. Çıkan sesler arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında sohbet edilir. Neden farklı sesler çıktığına dikkat çekilir.
• "Birlikte marakas dansı yapalım" denilerek marakas dansı yapılır.
• Çocuklar, marakaslarını istedikleri artık materyallerle süslerler ve marakaslarını oluştururlar.
• Çocukların marakaslarıyla ses çıkarma denemeleri yapmalarına fırsat verilir. Çıkan sesler arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında sohbet edilir. Neden farklı sesler çıktığına dikkat çekilir.
• "Birlikte marakas dansı yapalım" denilerek marakas dansı yapılır.
Marakası salla
Marakası salla, sağa sola salla
Marakası salla, sağa sola salla
Haydi durma koşa koşa salla
Haydi durma koşa koşa salla
Yukarıda salla, aşağıda salla
Yukarıda salla, aşağıda salla
Etrafında döne döne salla
Etrafında döne döne salla
Marakası salla, sağa sola salla
Haydi durma koşa koşa salla
Haydi durma koşa koşa salla
Yukarıda salla, aşağıda salla
Yukarıda salla, aşağıda salla
Etrafında döne döne salla
Etrafında döne döne salla
DEĞERLENDİRME
• Marakasını
nasıl hazırladın?
• Marakaslardan neden farklı sesler çıkıyor?
• Başka hangi materyalleri kullanarak marakas yapabiliriz?
• Ritim çalışmasında ne hissettin?
• Marakaslardan neden farklı sesler çıkıyor?
• Başka hangi materyalleri kullanarak marakas yapabiliriz?
• Ritim çalışmasında ne hissettin?
AİLE
KATILIMI
• Yapılan
marakaslar evlere gönderilerek ailelerden çocukları ile birlikte ritim
çalışması yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta
otizm spekrum bozukluğu (OSB) olan bir çocuk varsa; ses hassasiyeti göz önünde bulundurularak
gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Küçük yaş
için oyunun yönergeleri azaltılabilir.
• Çocukların sağ ve sol yönü karıştırmamaları için öğretmen çocuklara (yüzü dönük) hareketleri yaparken dikkat etmelidir.
• Çocuklardan marakası kullanarak bir oyun tekerlemesi yazmaları istenebilir.
• Afrika ve Latin Amerika müzikleri dinletilerek marakas sesini fark etmeleri sağlanabilir.
• Çocukların sağ ve sol yönü karıştırmamaları için öğretmen çocuklara (yüzü dönük) hareketleri yaparken dikkat etmelidir.
• Çocuklardan marakası kullanarak bir oyun tekerlemesi yazmaları istenebilir.
• Afrika ve Latin Amerika müzikleri dinletilerek marakas sesini fark etmeleri sağlanabilir.
GENEL
DEĞERLENDİRME
Çocuk
Açısından:
Program
çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Etkinliklerde çocukların
ilgisi oldukça yüksekti. Etkinliklerde her çocuğa soru cevap şeklinde
kendilerini ifade etmeleri için fırsatlar verildi.
Program
Açısından:
Program
çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Planlanan etkinliklerin
tamamı uygulandı. Farklı materyallerden faydalanılarak çocukların
öğrenmelerinde kalıcılık sağlanmış oldu. Programlanan etkinlik başarı ile
sağlandı.
Öğretmen
Açısından:
Yapılan
etkinlikler çocukların yaşına ve gelişim düzeyine uygun olarak seçildiği için
uygulama aşamasında bir sıkıntı ve sorunla karşılaşılmadı. Etkinlerin uygulama
aşamasına bir sorunla karşılaşılmadığı için etkinlikler sorunsuz ve başarı ile
tamamlandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder