21 Mayıs 2020 Perşembe

UYGULAMA ÖDEVİ 4 - SANAT - HAREKET ETKİNLİĞİ ( BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ETKİNLİK)

ETKİNLİK PLANI
TARİH: 22/05/2020
YAŞ GRUBU : 48-60 Ay


ETKİNLİK ADI: Marakas
ETKİNLİK TÜRÜ: Sanat - Hareket (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)

Güne Başlama Zamanı

Oyun Zamanı

Öğrenme merkezlerinde oyunlar oynanır

Kahvaltı, Temizlik

Etkinlik Zamanı
“Marakas’’isimli Sanat Etkinliği yapılır

Öğle Yemeği, Temizlik

Dinlenme


Etkinlik Zamanı

“Marakası Salla’’ isimli Hareket etkinliği yapılır.

Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyunlar oynanır.

Eve Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. (Sesin geldiği yönü söyler. )
D G : K : Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. (Sesin kaynağını ne olduğunu söyler)
D G : K : Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. (Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.)
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yüksekliğe zıplar. )
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Tek ayak üzerinde sıçrar.)
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. )
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)

MATERYALLER : Şişe, süslemek için artık materyaller, yapıştırıcı, makas, kum, çakıllar, boncuklar, düğmeler vb. malzemeler

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR : Marakas, Yukarı-Aşağı , Sağ- Sol

ÖĞRENME SÜRECİ
 Öğretmen çocuklara müzik aletlerini tanıtır ve daha sonra hadi bizde bir müzik aleti yapalım diyerek marakas için gerekli malzemelerin bulunduğu masalara geçilir. Çocuklardan kum, çakıl, boncuk, düğme vb. malzemelerden bir tanesini seçerek şişenin içine bir miktar koymaları ve kapağını kapatmaları istenir.
• Çocuklar, marakaslarını istedikleri artık materyallerle süslerler ve marakaslarını oluştururlar.
• Çocukların marakaslarıyla ses çıkarma denemeleri yapmalarına fırsat verilir. Çıkan sesler arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında sohbet edilir. Neden farklı sesler çıktığına dikkat çekilir.
• "Birlikte marakas dansı yapalım" denilerek marakas dansı yapılır.

Marakası salla
Marakası salla, sağa sola salla
Marakası salla, sağa sola salla
Haydi durma koşa koşa salla
Haydi durma koşa koşa salla
Yukarıda salla, aşağıda salla
Yukarıda salla, aşağıda salla
Etrafında döne döne salla
Etrafında döne döne salla

DEĞERLENDİRME
• Marakasını nasıl hazırladın?
• Marakaslardan neden farklı sesler çıkıyor?
• Başka hangi materyalleri kullanarak marakas yapabiliriz?
• Ritim çalışmasında ne hissettin?

AİLE KATILIMI
• Yapılan marakaslar evlere gönderilerek ailelerden çocukları ile birlikte ritim çalışması yapmaları istenebilir.

UYARLAMA
• Sınıfta otizm spekrum bozukluğu (OSB) olan bir çocuk varsa; ses hassasiyeti göz önünde bulundurularak gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.

ÖNERİLER
• Küçük yaş için oyunun yönergeleri azaltılabilir.
• Çocukların sağ ve sol yönü karıştırmamaları için öğretmen çocuklara (yüzü dönük) hareketleri yaparken dikkat etmelidir.
• Çocuklardan marakası kullanarak bir oyun tekerlemesi yazmaları istenebilir.
• Afrika ve Latin Amerika müzikleri dinletilerek marakas sesini fark etmeleri sağlanabilir.

GENEL DEĞERLENDİRME
Çocuk Açısından:
Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Etkinliklerde çocukların ilgisi oldukça yüksekti. Etkinliklerde her çocuğa soru cevap şeklinde kendilerini ifade etmeleri için fırsatlar verildi.
Program Açısından:
Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Planlanan etkinliklerin tamamı uygulandı. Farklı materyallerden faydalanılarak çocukların öğrenmelerinde kalıcılık sağlanmış oldu. Programlanan etkinlik başarı ile sağlandı.
Öğretmen Açısından:

Yapılan etkinlikler çocukların yaşına ve gelişim düzeyine uygun olarak seçildiği için uygulama aşamasında bir sıkıntı ve sorunla karşılaşılmadı. Etkinlerin uygulama aşamasına bir sorunla karşılaşılmadığı için etkinlikler sorunsuz ve başarı ile tamamlandı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder